The voltage dip is a short-term reduction, or complete losing of, RMS voltage. This paper oriented the modeling and the function of compensating for voltage dip. The mitigating voltage dips by using STATCOM for low voltage grid is studied. STATCOM will be designed using dual-vector regulator for mitigating voltage dip. The various system parameters also will be tested in the simulation model with dual vector controller. The simulation results with step responses in Matlab/Simulink and in PSCAD/EMTDC will be presented.
فى ھذا البحث تم نمذجة و دراسة التعويض عن .RMS تراجع الجھد الکھربائي ھو عبارة عن ھبوط لحظى أو فقد کامل لجھد تمت دراسة الانخفاضات اللحظيھ في الجھد بشبکة الجھد . STATCOM تراجع الجھد بوحدة التحکم الخاصة الاتجاھية المزدوجة تم تصميم النظام باستخدام منظم ثنائي الاتجاه لعلاج تراجع الجھد. کما تم اختبار .STATCOM المنخفض وعلاجھا باستخدام معاملات النظام المختلفة أيضًا في نموذج المحاکاة باستخدام جھاز التحکم في ناقل مزدوج. تم عرض نتائج المحاکاة و استجابة کما تم تصميم نموذجين مبسطين من ثلاث مراحل باستخدام وحدة التحکم Matlab / Simulink النظام من خلال برامج المحاکاه على التوالي. کما تم التحقق من معاملات النظام PSCAD / EMTDC المتجھ في الجھد ووحدة التحکم في ناقل الاتجاه في المختلفة في نموذج المحاکاة مع جھاز التحکم في ناقل مزدوج.
Ahmed, M. (2019). DESIGN OF A DUAL VECTOR CONTROLLER OF THE STATCOM FOR MITIGATING VOLTAGE DIP OF LOW VOLTAGE GRID. Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 14(52), 1075-1087. doi: 10.21608/auej.2019.43436
MLA
Mohammed Kamal Ahmed. "DESIGN OF A DUAL VECTOR CONTROLLER OF THE STATCOM FOR MITIGATING VOLTAGE DIP OF LOW VOLTAGE GRID". Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 14, 52, 2019, 1075-1087. doi: 10.21608/auej.2019.43436
HARVARD
Ahmed, M. (2019). 'DESIGN OF A DUAL VECTOR CONTROLLER OF THE STATCOM FOR MITIGATING VOLTAGE DIP OF LOW VOLTAGE GRID', Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 14(52), pp. 1075-1087. doi: 10.21608/auej.2019.43436
VANCOUVER
Ahmed, M. DESIGN OF A DUAL VECTOR CONTROLLER OF THE STATCOM FOR MITIGATING VOLTAGE DIP OF LOW VOLTAGE GRID. Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 2019; 14(52): 1075-1087. doi: 10.21608/auej.2019.43436