PERFORMANCE ANALYSIS OF DIRECT TORQUE CONTROL OF PERMANENT MAGNET BRUSHLESS DC MOTOR

Document Type : Original Article

Author

Electrical Power and Machines Dep.t, Faculty of Engi, Al-Azhar University, Cairo, Egypt.

Abstract

This paper recommends the direct-torque control (DTC) for Permanent Magnet Brushless DC Motor (BLDC)
motor drives. DTC is unique productive techniques utilized in factor frequency drives to control BLDC motor.
This control strategy interduce numerous focal points like quick torque response, no need of organize change
and less reliance on the rotor parameters. The predictable flux magnitude and torque are related to their set
values. The torque set value is created from the produced signals at speed controller (PI controller). The PI
parameters tuning are imperative to DTC system to enhance the performance of the system at low speeds. This
article presents the performance analysis simulation of BLDC drive utilizing PI controllers and assessed under
different load disturbances influences in the MATLAB/Simulink program. Simulated results are displayed,
and it is verified that the DTC control system decrease torque swell and a quicker dynamic response
 
وھي تقنيات PMBLDC لمحرک التيار المستمر ذى المغناطيس الدائم بدون فرش (DTC) يوصي ھذا البحث بالتحکم المباشر في عزم الدوران
تحکم فريدة تستخدم في مغيرات السرعة. تثير إستراتيجية التحکم ھذه العديد من النقاط المحورية مثل الاستجابة السريعة لعزم الدوران ، وتقليل
الاعتماد على متغيرات العضو الدوار. فى ھذه الطريقة يتم استنباط قيم المجال المغناطيسى وعزم الدوران من الإشارات المنتجة في وحدة تحکم
لتحسين أداء النظام خاصة عند DTC أمرًا ضرورياً لنظام PI ومقارنتھا بقيمھما المحددة مسبقا. يعد ضبط معاملات PI السرعة التناسبي والتکاملي
وتقييمھا في ظل تأثيرات اضطرابات PI باستخدام وحدات التحکم BLDC السرعات المنخفضة. کما قدم ھذا البحث محاکاة تحليل الأداء لمحرک
ينتج عزم دوران DTC تم عرض النتائج المحاکية ، وتم التحقق من أن نظام التحکم MATLAB / Simulink الحمل المختلفة في برنامج
باستجابة ديناميکية سريعة اثناء التحميل.