COORDINATED CHARGING/DISCHARGING OF ELECTRIC VEHICLES IN CHARGING STATIONS INTEGRATED WITH PHOTOVOLTAICS POWER SYSTEM

Document Type : Original Article

Authors

Electrical Power and Machine Department, Faculty of Engineering, Ain Shams University, Cairo, Egypt.

Abstract

The use of electric vehicles is rapidly increasing worldwide due to their environmental benefits. These vehicles operate in the grid-to-vehicle mode when they charge from the grid and sometimes in the vehicle-to-grid mode when they discharge their energy. Thus, electric vehicles can assist charging stations to minimize their operation costs by allowing the charging station to use them as distributed storage. The environmental and economic benefits of electric vehicles can be considerably increased if the charging station is powered by renewable energy sources. This paper addresses charging and discharging schedules of electric vehicles in a charging station integrated with a photovoltaic system. The day-ahead scheduling is optimized to minimize the daily operation cost of the charging station using the whale optimization algorithm which simulates the hunting behavior of humpback whales. The results show that by implementing the proposed charging/discharging approach, the total operating cost of the charging station is decreased as compared to uncoordinated charging
يتزايد استخدام السيارات الکهربائية بسرعة في جميع أنحاء العالم بسبب فوائدها البيئية. تعمل هذه المرکبات في وضع الشبکة إلى السيارة عندما يتم شحنها من الشبکة وأحيانًا في وضع السيارة إلى الشبکة عند تفريغ طاقتها. وبالتالي، يمکن للسيارات الکهربائية مساعدة محطات الشحن لتقليل تکاليف تشغيلها من خلال السماح لمحطة الشحن باستخدامها کمخزن موزع. يمکن زيادة الفوائد البيئية والاقتصادية للسيارات الکهربائية بشکل کبير إذا کانت محطة الشحن تعمل بواسطة مصادر الطاقة المتجددة. لذلک تتناول هذه الورقة برنامج شحن وتفريغ السيارات الکهربائية في محطة الشحن المدمجة مع الخلايا الکهروضوئية. تم تحسين برنامج اليوم المقبل لتقليل تکلفة التشغيل اليومية لمحطة الشحن باستخدام خوارزمية تحسين الحيتان التي تحاکي سلوک صيد الحيتان الحدباء. ومن هنا تظهر النتائج أنه من خلال تنفيذ نهج الشحن / التفريغ المقترح، تنخفض تکلفة التشغيل الإجمالية لمحطة الشحن مقارنة بالشحن غير المنسق.

Keywords