MEASURING THE DEGREE OF STUDENTS' SATISFACTION WITH THE VIRTUAL DESIGN STUDIOS IN LIGHT OF THE SPREAD OF THE COVID-19

Document Type : Original Article

Authors

1 Architecture Engineering Department, Faculty of Engineering, Nahda University, Benisuef city, Egypt

2 Ph.D in Education (Curricula and teaching Methods)- of Mathematics), Ain Shams university, El-Khalel, Palestine

Abstract

The aim of this research is to identify the degree of the Architecture Engineering Department students' satisfaction with the virtual design studios at NUB within the e-learning program in light of the spread of the Corona pandemic. The research sample consisted of (59) students, who were intentionally chosen. The descriptive and analytical approach are used based on the questionnaire. The results showed that the degree of student satisfaction with the virtual design studios was high. In addition, there are students' satisfaction degree did not affect due to variables (gender, previous knowledge of e-learning, devices used to attend electronic lectures, type of connection to the Internet, methods of communication with teachers, and programs used in virtual design studios, and the programs used in the tasks assigned to the student), but it was affected with the academic level, as well as the level of computer use, which is positive. The research concluded that the highest degree of students' satisfaction in terms of explaining the material electronically is the ability to save the modifications that have been discussed.
 
هدف هذا البحث التعرف على مدى رضا طلبة قسم الهندسة المعمارية عن استوديوهات التصميم الافتراضية ضمن برنامج التعلم الالکتروني في ظل انتشار جائحة کورونا. وتکونت عينة البحث من( 59) طالباً وطالبة تم اختيارهم بطريقة ، تم  استخدم المنهج الوصفي التحليلي المعتمد على الاستبانة، وقد أظهرت النتائج أن درجة رضا الطلبة عن استوديوهات التصميم الافتراضية کانت مرتفعة. و عدم اختلاف درجات رضا الطلبة عن استوديوهات التصميم الافتراضية تعزى لمتغيرات( الجنس، والمعرفة السابقة بالتعلم الإلکتروني، والأجهزة التي استخدمت لحضور المحاضرات الالکترونية، ونوع الاتصال مع الانترنت، وطرق التواصل مع المدرسين، والبرامج المستخدمة باستوديوهات التصميم الافتراضية، والبرامج المستخدمة في المهام الموکلة للطالب). کما وأظهرت النتائج اختلاف بين درجات رضا الطلبة عن استوديوهات التصميم الافتراضية والمستوى الأکاديمي وکذلک المستوى في استخدام الحاسوب وهي طردية. وقد خلص البحث الى أن أعلى درجات رضا الطلبة عن استوديوهات التصميم الافتراضية من حيث شرح المادة الکترونياً تتمثل بالقدرة على حفظ التعديلات التي تم مناقشتها وذلک بتسجيل الحوار واستعادته.

Keywords

Main Subjects