SMART STREET LIGHTING SYSTEM BASED ON IOT TECHNOLOGY AND PIEZOELECTRIC SENSORS

Document Type : Original Article

Authors

1 Mechanical Engineering Department, Faculty of Engineering, Al-Azhar University, Cairo, Egypt

2 Mechanical Engineering Department, Faculty of Engineering, Al-Azhar University, Cairo, Egypt.

Abstract

This paper concentrates on the necessity of having a smart street lighting system, which is applicable in several roadways to provide conservation of energy. The method of the invoked implementation and the embedded smart system tools guarantee the necessity of the automation process from a primitive illumination operation to a quite intelligent illumination system. To solve intractable issues possibly taking place in primitive illumination operations related to roadways energy harvesting, the priority is considered for the presence of autonomous microelectronic systems having a great inevitability to make conservation of energy in order not to squander. The present prototype utilizes a piezoelectric sensor to detect the traffic situation of vehicles. The system employs a light-dependent resistor (LDR) to differentiate between daylights and evening times. This makes the smart street lighting system based on the internet of things (IoT) and gathers these processes, transmits, and receives information with no human interaction. This affords the capability of continuity of conservation of energy, diminishes the cost of manpower, and decreases the maintenance expenses, where the selection of LED street lamps is effectively to be instead of yellow sodium bulbs or white metal halide lamps, which are more costly and have bad environmental impacts.
 
ترکز هذه الورقة على ضرورة وجود نظام إنارة ذکي للشوارع ، والذي يمکن تطبيقه في عدة طرق لتوفير الطاقة. تضمن طريقة التنفيذ المستدعى وأدوات النظام الذکي المدمجة ضرورة عملية الأتمتة من عملية الإضاءة البدائية إلى نظام إضاءة ذکي تمامًا. لحل المشکلات المستعصية التي قد تحدث في عمليات الإضاءة البدائية المتعلقة بحصاد طاقة الطرق ، يتم النظر في الأولوية لوجود أنظمة إلکترونية دقيقة مستقلة لها حتمية کبيرة للحفاظ على الطاقة حتى لا يتم تبديدها. يستخدم النموذج الأولي الحالي مستشعر کهرضغطية لاکتشاف حالة حرکة المرور للمرکبات. يستخدم النظام المقاوم المعتمد على الضوء (LDR) للتمييز بين ضوء النهار وأوقات المساء. هذا يجعل نظام إنارة الشوارع الذکي يعتمد على إنترنت الأشياء (IoT) ويجمع هذه العمليات ، وينقل ، ويستقبل المعلومات دون أي تفاعل بشري. هذا يوفر القدرة على استمرارية الحفاظ على الطاقة ، ويقلل من تکلفة القوى العاملة ، ويقلل من نفقات الصيانة ، حيث يکون اختيار مصابيح الشوارع LED بشکل فعال بدلاً من مصابيح الصوديوم الصفراء أو مصابيح الهاليد المعدنية البيضاء التي تکون أکثر تکلفة ولديها التأثيرات البيئية السيئة

Keywords

Main Subjects