• Home
  • Browse
    • Current Issue
    • By Issue
    • By Author
    • By Subject
    • Author Index
    • Keyword Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
    • Peer Review Process
  • Guide for Authors
  • Submit Manuscript
  • Reviewers
  • Contact Us
 
  • Login
  • Register
Home Articles List Article Information
  • Save Records
  • |
  • Printable Version
  • |
  • Recommend
  • |
  • How to cite Export to
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • Share Share
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
Journal of Al-Azhar University Engineering Sector
arrow Articles in Press
arrow Current Issue
Journal Archive
Volume Volume 18 (2023)
Volume Volume 17 (2022)
Issue Issue 65
Issue Issue 64
Issue Issue 63
Issue Issue 62
Volume Volume 16 (2021)
Volume Volume 15 (2020)
Volume Volume 14 (2019)
Volume Volume 13 (2018)
Volume Volume 12 (2017)
Volume Volume 11 (2016)
Shokry, S., Abdelfattah, O., Mabrouk, G. (2022). VIRTUAL MIMO FOR VEHICULAR COMMUNICATION SYSTEMS. Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 17(65), 1348-1361. doi: 10.21608/auej.2022.266220
Sara Sameeh Shokry; Osama Abdelfattah; Gamal Mabrouk. "VIRTUAL MIMO FOR VEHICULAR COMMUNICATION SYSTEMS". Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 17, 65, 2022, 1348-1361. doi: 10.21608/auej.2022.266220
Shokry, S., Abdelfattah, O., Mabrouk, G. (2022). 'VIRTUAL MIMO FOR VEHICULAR COMMUNICATION SYSTEMS', Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 17(65), pp. 1348-1361. doi: 10.21608/auej.2022.266220
Shokry, S., Abdelfattah, O., Mabrouk, G. VIRTUAL MIMO FOR VEHICULAR COMMUNICATION SYSTEMS. Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 2022; 17(65): 1348-1361. doi: 10.21608/auej.2022.266220

VIRTUAL MIMO FOR VEHICULAR COMMUNICATION SYSTEMS

Article 14, Volume 17, Issue 65, October 2022, Page 1348-1361  XML PDF (651.74 K)
Document Type: Original Article
DOI: 10.21608/auej.2022.266220
Authors
Sara Sameeh Shokry1; Osama Abdelfattah2; Gamal Mabrouk3
11.Faculty of engineering, Al-Azhar University, Egypt. 2.School of Engineering, Canadian International College, New Cairo Campus, Egypt.
2Department of Electrical Engineering, Al-Azhar University, Cairo, Egypt
3Department of Communications Engineering, Military Technical College, Cairo, Egypt.
Abstract
This paper providesasimulation study for the quality of vehicle communication system by using a Virtual Multiple-Input Multiple-Output (VMIMO) used in Ultrawide Band (UWB) wireless communication, merged with orthogonal pulse shaping using modified Hermite polynomial. The simulation compares between Zero-Forcing (ZF) and Minimum Square Error (MMSE) Detection Techniques performance through bit-error-rate analysis. The simulation includes different scenarios for vehicular communication:The Vehicle to Vehicle (V2V) and the Vehicle to Infrastructure (V2I). Firstly, the Non-Line-of-Sight (NLOS), secondly the Line-of-Sight (LOS) scenarios. Moreover, the simulation considers the effect of path-loss and noise on transmitted signal, besides the comparison with QAM (Quadratic amplitude modulation), QPSK (quadratic pulse shift keying) and (Binary pulse shift keying) BPSK modulations. The simulation result is useful for the design of vehicle communication system including several cases of vehicles communication such as the V2V and V2I. The final results recommend BPSK-MMSE communication for both the LOS and NLOS scenarios for the V2V and V2I.
 
تركز الورقة البحثية على تعزيز الاتصالات بين المركبات باستخدام تقنية نظام متعدد المداخل والمخارج الافتراضي. يتم تقديم مقارنة الأداء بين تقنيتين للمعادلات هما التأثير الصفري (ZF) والحد الأدنى لمتوسط الخطأ التربيعي (MMSE)، بالإضافة إلى أثر تقنيات أنظمة التضمين (التعديل) المختلفة. يوجد في اتصالات المركبات عدة سيناريوهات تؤثر على جودة وأداء الاتصالات بين العربات والمركبات المحيطة. تعتمد هذه السيناريوهات على عدة عوامل بما في ذلك الانتشار، والعرقلة، ونوع الموقع في المناطق الحضرية أو الطرق السريعة، وقد تم تضمينها في الدراسة على أنها مع خط الرؤية وبدون خط رؤية. تتم محاكاة أداء كل نظام مقترح في جميع السيناريوهات ومقارنته بمقياسين هما معدل الخطأ في البت (BER) والإنتاجية. تم النظر في ثلاث تعديلات وكان أفضلها في مقارنة معدل الخطأ في البت هو مفتاح إزاحة الطور الثنائي، ولكن الأفضل في تحليل الصبيب هو مفتاح إزاحة الطور التربيعي، علاوة على ذلك، فإن استخدام تقنية الكشف عن متوسط الحد الأدنى للخطأ التربيعي يتفوق على تقنيات التأثير الصفري. تضمنت الدراسة عدة حالات لاتصالات المركبات مثل من مركبة لمركبة ومن مركبة لشبكات الاتصال.
Keywords
Vehicle communication; The Vehicle to Vehicle (V2V); the Vehicle to Infrastructure (V2I); Virtual Multiple-Input Multiple-Output (VMIMO); path loss; Non-Line-of-Sight (NLOS); and Line-of-Sight (LOS). التأثير الصفري، متوسط الحد الأدنى للخطأ التربيعي، مركبة لمركبة، مركبة لشبكات الاتصال
Main Subjects
Electrical engineering
Statistics
Article View: 70
PDF Download: 56
Home | Glossary | News | Aims and Scope | Sitemap
Top Top

Journal Management System. Designed by NotionWave.