A SYSTEMATIC SURVEY ON EXAMINEES IDENTITY AUTHENTICATION IN ONLINE DISTANT EXAMS

Document Type : Original Article

Authors

Systems and Computers Department, University of Al-Azhar, Faculty of Engineering, Cairo, Egypt

Abstract

The COVID-19 pandemic has changed the lifestyle in global education systems in favor of more reliance on e-learning, which is believed to be a change that will continue. Exams are no exception as they are also moving towards online remote exams where examinees can take their exams at their remote locations. However, it is worth noting that it is still difficult to ensure that the full discipline of the exam session is administered remotely, as is the case for traditional exams that are conducted in the classroom and in the presence of proctors. However, there are many attempts at the commercial and research levels to overcome many of the challenges facing this problem from different angles.
Therefore, this survey article attempts to review some of those attempts at both the solutions and technology levels. The article also made some comparisons and evaluations of the techniques and algorithms reviewed as an attempt to assess their weaknesses and strengths in counteracting persistent attempts to circumvent the discipline of the exam system.
Hence, this article aims to pave the way for system designers who wish to implement remote exam session management systems by reviewing both commercially available and under-researched technologies. It also aims to introduce researchers to the findings of scientific research so far, while shedding light on open gaps and problems that have not yet been researched.
 
غيّرت جائحة كورونا (COVID-19) نمط الحياة في أنظمة التعليم العالمية لصالح المزيد من الاعتماد على التعلم الإلكتروني، والذي يُعتقد أنه تغيير سيستمر. الامتحانات ليست استثناء حيث إنها تتجه أيضًا نحو الاختبارات عن بعد عبر الإنترنت حيث يمكن للممتحنين إجراء امتحاناتهم في مواقعهم البعيدة.  ولكن يجدر ذكر انه لا يزال من الصعب ضمان إدارة الانضباط الكامل لجلسة الامتحان عن بعد كما هو الحال بالنسبة للامتحانات التقليديةالتي تتم في الفصول وبحضور المراقبين.إلا انه يوجد العديد منالمحاولات على المستويين التجاري والبحثي للتغلب على الكثير من التحدياتالتي تواجه هذه المشكلة من زوايا متفرقة. لذلك، تحاول مقالة الاستطلاع هذه مراجعة بعض تلك المحاولات على مستويي الحلول والتقنيات. وقد قام المقال أيضًا بإجراء بعض المقارنات والتقييمات للتقنيات والخوارزميات التي تمت مراجعتها كمحاولة لتقييم نقاط ضعفها وقوتها في التصدي للمحاولات المستمرة للتحايل على انضباط نظام الامتحان.
ومن ثم فان هذه المقالة تهدف إلى تمهيد الطريق لمصممي الأنظمة الذين يرغبون في تنفيذ أنظمة إدارة جلسات الامتحان عن بُعد وذلك من خلال مراجعة التقنيات المتاحة تجاريًا والأخرى التي لا مازالت قيد البحث. كما يهدف إلى تعريف الباحثين بما توصل إليه البحث العلمي حتى الآن مع إلقاء الضوء على الفجوات المفتوحة والمشاكل التي لم يتم بحثهابعد.
 

Keywords

Main Subjects