With the increase of health services efficiency around the world, it is expected that death rate will be minimized and human age will be maximized, consequently number of aging people will be increased. These aging people have their own needs in the streets and pathways of the Neighborhoods they are live in. This Paper aims to make the streets and pathways of the Neighborhoods more responsive to aging people's needs by identifying these needs and integrating it in the Neighborhoods planning criteria. The paper consists of five main steps. The first step focuses on paper introduction, including research problem description, objectives and importance of research, research boundaries, and methodological procedures. The second step is to define the research key concepts and terms. The third step focuses on difficulties of aging people with Neighborhood streets and pathways. The fourth point focuses on identifying aging people's needs in these streets and pathways. The fifth and final step focuses on the results and recommendations of the paper to making
مع زيادة کفاءة الخدمات الصحية في جميع أنحاء العالم ، من المتوقع أن ينخفض معدل الوفيات ويزداد متوسط سن/عمر الإنسان ، وبالتالي زيادة عدد الأشخاص المتقدمين في السن. ھؤلاء الأشخاص المسنون لديھم احتياجاتھم الخاصة في الشوارع ومسارات الحرکة فى المناطق السکنية التي يعيشون فيھا. وفى ھذا السياق تھدف ھذا الورقة البحثية إلى جعل الشوارع ومسارات الحرکة فى المناطق السکنية أکثر استجابة لاحتياجات کبار السن من خلال تحديد ھذه الاحتياجات ودمجھا في معايير تخطيط ھذه المناطق السکنية. تعتمد الورقة على استخدام منھجين اساسيين من مناھج البحث العلمى . المنھج الأول وھو المنھج الوصفى يتم من خلالھ اجراء مسح مکتبى (فى المراجع العلمية والتقارير والدراسات وغيرھا) للجوانب النظرية والمصطلحات والمفاھيم الأساسية المرتبطة بموضوع البحث (الشوارع والمسارات – المجاورات والمناطق السکنية – المسارات الداعمة لکبار السن) ، أما المنھج الثانى وھو منھج تحليل المضمون والذى يتم من خلالھ تحليل المعلومات المتاحة لتحديد أھم الصعوبات التى تواجھ کبار السن فى استخدام الشوارع والمسارات فى المناطق العمرانية وتحديد أھم احتياجات ھذه الفئة العمرية فى ھذه المسارات. وتتکون الورقة من خمسة خطوات رئيسية ، الخطوة الأولى التي ترکز على مقدمة الورقة البحثية شاملة وصف مشکلة البحث وأھدافھ وأھمية البحث وحدوده والإجراءات المنھجية. الخطوة الثانية وترکز على ضبط مفاھيم ومصطلحات البحث الرئيسية. الخطوة الثالثة ترکز على الصعوبات التى تواجھ کبار السن فى الشوارع ومسارات الحرکة فى المناطق السکنية. النقطة الرابعة ترکز على تحديد احتياجات کبار السن في ھذه الشوارع والمسارات. الخطوة الخامسة والأخيرة ترکز على نتائج وتوصيات الورقة لجعل الشوارع ومسارات الحرکة فى المناطق السکنية أکثر استجابة لاحتياجات کبار السن.
El Ghorab, H. (2019). PRO-AGING NEIGHBORHOOD STREETS AND PATHWAYS. Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 14(52), 994-1002. doi: 10.21608/auej.2019.42287
MLA
Hosam Kotb El Ghorab. "PRO-AGING NEIGHBORHOOD STREETS AND PATHWAYS". Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 14, 52, 2019, 994-1002. doi: 10.21608/auej.2019.42287
HARVARD
El Ghorab, H. (2019). 'PRO-AGING NEIGHBORHOOD STREETS AND PATHWAYS', Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 14(52), pp. 994-1002. doi: 10.21608/auej.2019.42287
VANCOUVER
El Ghorab, H. PRO-AGING NEIGHBORHOOD STREETS AND PATHWAYS. Journal of Al-Azhar University Engineering Sector, 2019; 14(52): 994-1002. doi: 10.21608/auej.2019.42287