ON THE EVALUATION OF “NHTSA” AUTOMOTIVE FE MODEL IN HEAD ON CRASH USING ANSYS LS-DYNA SYSTEM AGAINST “IIHS” TEST.

Document Type : Original Article

Author

Faculty of Engineering, Civil Eng. Dept. King Abdulaziz University, Jeddah, K.S.A.

Abstract

Simulations of automotive crash are now a well-established instrument for ensuring occupants
safety at most types of crash scenarios and improving the car design accordingly when needed.
Many Automotive crash simulation’s systems are available currently, where each system strives
to attain ease of use, high accuracy, and consuming the least possible computer time in running
the crash scenario. However, most of these systems are used independently. A unique exception
of these systems is ANSYS LS-DYNAYwhere the two systems can be used as one unit in
ANSYS explicit module, where one can combine the ease of use of ANSYS with the world class
suite of LS-DYNA.This system is quite straightforward to modify the car model, change
elements attributes, redefine the elements integration rule, and spotweld definitions to achieve
less running time while keeping almost the same accuracy.
This paper presents an evaluation of a modified National Highway Traffic Safety Administration
(NHTSA) finite element model of Ford truck structure.The model structure is first imported to
ANSYS LS-DYNA simulation system to facilitate its handling, modification, and applying
different simulation scenarios. Then after modification, it is evaluated through the following three
steps: first, evaluated against the ability to rollover almost free of stresses, second, evaluated in a
head on crash test at low speeds such as 5 miles/hours.This scenario can happen while moving
out of the drive way or in a parking lot area, and third, evaluated in a head on crash test against
rigid fixed barrier with 35 miles/hour test simulating the Insurance institute for highway safety
(IIHS) test. The results show that the modified model is quite capable of capturing the main
characteristics of the three tests adequately.
 
أصبحت محاکاة صدام وحوادث السيارات الآن أداة راسخة لضمان سلامة الرکاب في معظم أنواع سيناريوھات التصادم
وتحسين تصميم السيارة وفقاً لذلک عند الحاجة. تتوفر العديد من أنظمة محاکاة تصادم السيارات في الوقت الحالي، حيث يسعى
کل نظام للوصول إلى سھولة الاستخدام، والدقة العالية، واستھلاک وقت الکمبيوتر الأقل في تشغيل سيناريو التصادم. ومع ذلک،
فإن معظم ھذه النظم لا تتيح لاستخدامھا ألا بشکل مستقل. الاستثناء الفريد لھذه الأنظمة ھو أنسس/ ال اس دينا، حيث يمکن
استخدام النظامين کوحدة واحدة في وحدة أنسس المدمجة، حيث يمکن للمرء أن يجمع بين سھولة استخدام أنسس مع المجموعة
العالمية من أل أس دينا. مع ھذا النظام، من السھل جدًا تعديل نمذجة السيارة وتغيير سمات العناصر وإعادة تحديد قاعدة تکامل
العناصر وتعريفات اللحام الموضعي لتحقيق وقت تشغيل أقل مع الحفاظ على الدقة نفسھا تقريبًا.
تقدم ھذه الورقة تقييما لًنموذج العناصر المحددة من الإدارة الوطنية للسلامة المرورية على الطرق السريعة لشاحنة فورد . يتم
استيراد النموذج أولا إًلى نظام محاکاة أنسس / ال اس دينا لتسھيل تعديل النمذجة وتعديل وتطبيق سيناريوھات محاکاة مختلفة.
ثم بعد التعديل، يتم تقييمھ من خلال الخطوات الثلاث التالية: أولاً، يتم تقييمھ مقابل القدرة على التحرر من الإجھادات تقريبًا أثناء
السير. ثانيا،ً يتم تقييمھ في اختبار التصادم على أساس سرعة منخفضة مثل ٥ أميال / ساعة. يمکن أن يحدث ھذا السيناريو أثناء
الخروج الي الطريق أو في منطقة موقف السيارات. أخيرًا، يتم تقييمھ في اختبار التصادم مقابل حاجز ثابت صلب مع اختبار
٣٥ ميلًا / ساعة لمحاکاة معھد التأمين لاختبار سلامة الطرق السريعة. أظھرت النتائج أن النموذج المعدل قادر على التقاط
الخصائصالرئيسية للاختبارات الثلاثة بشکل کاف.

Keywords