BATTERIES FOR UPCOMING ELECTRIC VEHICLE MOBILITYA LITERATURE SURVEY

Document Type : Original Article

Author

AF Automotive Co, Maadi Cairo Arab republic of Egypt.

Abstract

The main problems electric vehicles are facing are the batteries, costs and charging facilities.
Because of the limit in range of BEVs the cars that going to be introduced into the market
most likely will be small city cars. A battery is a device that converts chemical energy into
electrical energy and vice versa. Usually it has two terminals–Positive Cathode and Negative
Anode. During potential changing (charging or discharging) the system depends upon the
chemical reaction of electrolyte (liquid or paste solution). Basically, electrolyte allows the
ions to flow between the two terminals (cathode and anode) or the battery active materials
which allows current to flow out of the battery to perform required work. The uses of battery
are knows no bound. For any electronic devices that needs high energy storage capacity
(electric vehicle, electric generator or IPS etc.) or for any device that needs low energy output
(portable devices like cell phone, laptop etc.), battery is used for either to storage energy or to
act as a power supply. Along with technological improvement the storage capacity, size, life
time is improving also the new uses of batteries are also emerging day by day. For our solar
car we are using battery for a media to store energy to have continuous output. In order to do
that we need specific specification of battery to perform our task successfully which needs
clear understanding of its parameters as well as its nature of behavior. In this paper we will try
to show the precise purpose and how we are expecting the battery to be executed through our
simulated data.
 
البطاريات الخاصة بالسيارات الکھربائية المستقبلية - دراسة مقارنة ؛ عماد الدين صالح إمام حسن المشاکل الرئيسية التي تواجھھا
السيارات الکھربائية ھي البطاريات والتکاليف ومرافق الشحن. بسبب الحد الأقصى المسموح بھ في نطاق قدرة البطارية ، فإن
السيارات التي سيتم طرحھا في السوق ستکون على الأرجح سيارات المدينة الصغيرة. البطارية عبارة عن جھاز يحول
الطاقة الکيميائية إلى طاقة کھربائية والعکس صحيح. عادة ما يکون لديھ اثنين من الأقطاب الکاثودية الإيجابية والسلبية
الأنودية. أثناء التغيير المحتمل ( الشحن أو التفريغ) يعتمد النظام على التفاعل الکيميائي الالکتروليت ( محلول سائل أو
معجون). بشکل أساسي ، يسمح الالکتروليت الکھربي للأيونات بالتدفق بين القطبين ( الکاثود والأنود) أو المواد النشطة
للبطارية والتي تسمح للتيار بالخروج من البطارية لأداء العمل المطلوب. استخدامات البطارية مختلفة وغير ملزمة.
بالنسبة إلى أي أجھزة إلکترونية تحتاج إلى سعة تخزين عالية للطاقة ( مرکبة کھربائية أو مولد کھربائي أو مصدر احتياطي
وما إلى ذلک) أو لأي جھاز يحتاج إلى إنتاج مخفضللطاقة (الأجھزة المحمولة مثل ا لھواتف المحمولة أو أجھزة الکمبيوتر
المحمول وما إلى ذلک) ، يتم استخدام البطارية لتخزين الطاقة أو لتکون بمثابة مصدر الطاقة. إلى جانب التحسن التکنولوجي
، تتحسنً أيضا سعة التخزين وحجمھ ومدى الحياة ، کما تظھر الاستخدامات الجديدة للبطاريات يوًما بعد يوم. بالنسبة
لسيارتنا الشمسية ، نحن نستخدم بطارية لوسائط لتخزين الطاقة للحصول على خرج مستمر. من أجل القيام بذلک ، نحن
بحاجة إلى مواصفات محددة للبطارية لأداء مھمتنا بنجاح والتي تحتاج إلى فھم واضح لمعاييرھا وطبيعة سلوکھا. سنحاول
في ھذا البحث توضيح الغرضالدقيق وکيف نتوقع أن يتم تنفيذ البطارية من خلال بياناتنا المحاکاة. الغرضمن البطارية
توفر البطارية الکھرباء عندما:

Keywords